fredag 11 september 2015

Nedräkning pågår

Nu har jag bara tre veckor kvar på jobbet och det känns helt fantastiskt! Hade lätt kunnat gå hem redan nu, men det är ju lite väl tidigt... Det är ju ändå drygt 7 veckor kvar till BF.

Jag har faktiskt kommit mig för att ta några bilder på magen nu, och när jag ser bilder på magen så inser jag varför jag den här gången har sån halsbränna. Magsäcken ligger verkligen som en bulle helt hoptryckt ovanpå bebismagen. Jag köpte medicin mot halsbränna, men jag har så himla svårt för tuggtabletter eller andra mediciner som smakar, så jag fick omöjligt i mig den där tuggtabletten. Det äckligaste jag ätit på riktigt länge!. Jag får försöka undvika viss mat istället tror jag. Förra gången kommer jag ihåg att jag hade halsbränna ibland, men inte alls på samma sätt som den här gången. Nu har jag vaknat på natten av den ibland och inte kunnat somna om på länge.

Det märks verkligen att bebisen blivit stor nu i alla fall. Den sparkar och trycker på åt alla möjliga håll och kanter, och på kvällarna kan hela magen gunga i flera timmar. Jag tycker att pyret borde vilja sova nån gång också, men tydligen inte. :) Den får hicka väldigt många gånger per dag också, och det är rätt mysigt att känna det rytmiska pulserandet där inifrån.

För blivande storasyster tror jag att det har blivit mer och mer verkligt att det ska komma en bebis snart, även om hon så klart inte har riktig koll på vad som ska hända. Hon kan allt oftare själv ta upp någon fundering kring bebisen, och varje gång vi säger hejdå får jag först en puss och kram och sedan är det viktigt att bebisen också får en puss och kram. Dessutom är hon helt hooked up på det här med amning och vill jämt och ständigt kolla på brösten där hon vet att bebisen ska suga. "Precis som jag när jag var liten, mamma". Vår lilla gullhöna som kommer bli världens bästa storasyster! <3

Till vänster v 31 och till höger från igår i v 33. 7 veckor kvar och jag kommer nog nästan ha spruckit innan dess ;)


1 kommentar:

  1. Hej! Fin mage. Jag är själv i vecka 37, med första barnet och det är en spännande tid nu. Vår lilla hickar också, ibland flera gånger om dan och det känns lite märkligt. Jag har också de där svartvita byxorna så trodde först jag såg en bild på mig själv ;-) De är bekväma nu. Gulligt att er dotter är så involverad.

    SvaraRadera